Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skal vælge nyt mobilselskab- eller abonnement?

  • Indholdsfortegnelse

    5 punkter

  • Læsetid

    1 minutter

  • Siden er opdateret

    19/04-2024

Det kan virke svært og uoverskueligt at navigere rundt i den overflod af mobilselskaber- og abonnementer, der er tilgængelige på markedet. Hvordan og hvad skal du dog vælge, når mulighederne er så mange?

Hvad er dine behov?

Første skridt mod at vælge den løsning der passer bedst til dig er at gøre dig bevidst om, hvad dine specifikke behov er. Bruger du fx meget data, eller taler du meget i telefon? Så kan du med fordel vælge et selskab, der udbyder et abonnement med ubegrænset data eller tale. Omvendt giver det selvfølgelig ikke mening at vælge et abonnement, hvor du betaler for ubegrænset data eller tale, hvis du stort set ikke benytter det.
Foretrækker du fx at betale lidt mere for dit abonnement, hvis du får en streamingtjeneste eller en mobilforsikring med i købet? Eller vil du hellere have et abonnement uden tillægsydelser? Uanset hvad det er, du søger, så er der med garanti en udbyder, der har et abonnement, der matcher dine behov.

Hvad adskiller de enkelte udbydere?

Hos mange af de større mobilselskaber får du per automatik ofte inkluderet både fri tale, mms og sms i dit abonnement, og i nogle tilfælde endda visse tillægsydelser, såsom udlandstelefoni uden merberegning eller en streamingtjeneste. Hos de fleste lavprisselskaber kan du i modsætning hertil vælge et abonnement, hvor du betaler en lav fast månedlig ydelse for at være registreret som kunde hos dem, men derudover betaler du kun for dit faktiske forbrug. Det vil i de fleste tilfælde dog kun kunne svare sig, hvis du har et ekstremt lavt forbrug, da taksterne for både data, tale, mms og sms er langt højere her. Så hvis du bruger din telefon mere end et par gange om måneden, vil det derfor bedst kunne svare sig for dig at vælge et abonnement, hvor du har inkluderet den mængde data og tale, som du mener at forbruge.
Hvis du vælger et lavprisselskab, skal du dog være opmærksom på, at du må gå på kompromis med servicen, da de i modsætning til de større mobilselskaber ikke har nogen fysiske butikker, du kan henvende dig i, da al kommunikation forgår online. Til gengæld er abonnementspriserne skruet helt i bund hos lavprisselskaberne, og du kan slippe med at betale et småbeløb for et abonnement, der både inkluderer en pæn portion data og tale samt fri mms og sms.

Skab overblik over dit forbrug

Hvis du er i tvivl om, hvad du faktisk forbruger, og dermed hvilken udbyder og hvilket abonnement du skal vælge, så kan du enten få et overblik over dit detaljerede forbrug i selvbetjeningsfunktionen hos din nuværende udbyder, gennem dine regninger eller i indstillinger på din telefon.
https://www.telmodi.com/dk/ kan du få overblik over, hvilke abonnementsløsninger de forskellige udbydere tilbyder. Efter du har indtastet dine søgekriterier, bliver priser, abonnementsløsninger og udbydere sammenholdt, og du kan på denne måde få overblik over hvilken løsning, der passer bedst til dig.

Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU