Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU

Udvikling og nethandlen i fremtiden

  • Indholdsfortegnelse

    2 punkter

  • Læsetid

    1 minutter

  • Siden er opdateret

    29/03-2024

Danskerne handler mere og mere på nettet. Vi både erstatter vores fysiske indkøb med nethandel, men vi forbruger også mere. Fra 2014 til 2015 er forbruget på nettet steget med 20%, hvilket er en pæn sjat på så kort tid. I september blev det offentliggjort, at danskerne handlede for 70 millioner kroner online årligt. Forbruget er stadigt stigende, og der er nogle ting, som vi specielt godt kan lide at købe online og som vi bruger flere penge på. Det er i dag primært ting, som kan gøre vores hverdag mere bekvem, som vi bruger penge på. Både online og fysisk. Noget, som vi i højere og højere grad køber online er rejser. Mange kender måske ikke længere alternativet til køb af rejser online.
Allerede i 2014 var fysiske butikker udfordrede, fordi nethandlen skred frem og udviklingen har fortsat siden.
Fremtidsforskere påpeger udfordringer, som de fysiske butikker vil stå overfor de næste ti år. Her bliver blandt andet nævnt, at de som er unge nu, og som i høj grad handler på nettet, vil også handle på nettet når de bliver seniorer. Unge mellem 20-30 år er opvokset med teknologi som kommunikationsmåde og er vant til at shoppe online. Det vil næppe gå i en modsat retning. De har tillid til online handel og ved hvordan man bør begå sig i den verden. Der er i høj grad fokus på nydelse og på egne behov og begynder først rigtigt at tænke i faste forpligtelser omkring 30 års alderen.
En anden forbrugergruppe er familiegruppen mellem 30-44 år. De forventer teknologi er tilgængelig i hverdagslivet ved blandt andet brug af babyalarmer, GPS og adgang til internet stort set alle steder.
En tredje stor forbrugergruppe er seniorer. Her handles der ikke i så høj grad online, men mange søger stadig informationer, rejser osv. online. Generelt set kan denne gruppe bedst lide, at handle fysisk på grund af muligheden for at røre ved produkterne.
De yngre generationer synes altså at bruge nettet og nethandlen i langt højere grad end ældre generationer, hvilket tegner et meget godt billede af, hvordan fremtiden vil forme sig - at onlinehandlen vil stige.
Fokus på effektivitet, mere arbejde - specielt mere fleksibelt arbejde som kan foretages på alle tider af døgnet, giver mere udviskede linjer i forhold til hvornår vi arbejder, og hvornår vi har fri. Det betyder samtidig, at vi søger nemme og hurtige løsninger på behov såsom at handle og lave mad etc. Derfor er nethandlen et godt sted at foretage indkøb, da det kan ske på alle tider af døgnet og tager betydeligt mindre tid. Vi skal ikke længere stå og vurdere hvilken pose grøntsager der ser mest frisk ud, finde tilbud i forskellige butikker osv., det hele bliver nærmest gjort for os., og vi skal kun klikke på de varer, vi ønsker. Det lader til, at vi nyder godt af denne måde og det tyder derfor på, at fremtiden byder os noget i den retning. Digitaliseringen gør simpelthen vores hverdag mere bekvem. Tid er det vigtigste, vi har og den vil vi derfor være påpasselig med at bruge på simple ting som dagligvareindkøb.

Populære udbydere

ÆGTE FRI tale
5 stjerner
4,6/5 baseret på 1.403 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding, ingen gebyrer

  • Nordens stærkeste netværk

  • Danmarks bedste kundeservice

Første måned til 0,-
5 stjerner
4,7/5 baseret på 1.136 Trustpilot anmeldelser
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Ingen gebyrer

Ekstra EU data!
4 stjerner
4,1/5 baseret på 21.865 Trustpilot anmeldelser
  • Ingen binding

  • Bedst til prisen

  • Virker i hele EU