Mobilabonnementer

Mobilabonnementer

Mobilabonnement. Find hurtigt og nemt det billigste mobilabonnement for dig. Søg blandt 26 udbydere og 143 mobilabonnementer her!
Sorter efter:
Priserne er opdateret d. 20/10-2019

Mobilabonnementer

Mobilabonnementer

Mobilabonnementer i vækst

Mobilabonnementer i den postmoderne verden

Det er i dag meget uoverskueligt at finde det rette mobilabonnement. Det skyldes at vi lever i en globaliseret verden hvor vi i højere grad kommunikerer med hinanden verden over. Derfor skal vi kunne være forbundet til nettet via mobilnetværk. Dette resulterer i at de fleste mobilabonnementer skal forsøge at markedsføre sig overfor en bred målgruppe. Dette kan f.eks. gøres ved hjælp af et fristende dataforbrug og smarte opsætninger til en stor række servicer.

Mobilabonnementer i stor vækst.

Nye opdateringer fra undersøgelser fokuseret på mobilabonnementer, viser at der i dag estimeret set findes 4,6 milliarder mobilabonnementer på verdensplan. Det er altså tydeligt at branchen for mobiltelefoni er yderst populær. Udover stigning i abonnementer, er datatrafikken på verdensplan steget med 60 % mens smartphones på verdens plan dækker hele 65 %

Det mobile bredbånd har endvidere, en stigning på 36 %.

Årsagen til at der ses så stor en vækst på markedet for mobiltelefoni, skyldes selvfølgelig det er attraktivt. Vi er i større grad begyndt at bruge diverse applikationer på vores mobiler, som alle kører via internettet. Der bliver bl.a. brugt meget data på Facebook, Spotify, og streaming af videoer. Dette sker da mobilt bredbånd i større grad bliver brugt som netværk til mange daglige opgaver. Dele af den nye undersøgelse fra Ericsson viser at hvert mobilebredbåndsabonnement benytter 7,6 GB pr. måned.

Mobilbranchens udfordringer

Udfordringerne med mobiltelefoni branchen

Flere og flere kilder peger på at det er svært at gennemskue de forskellige mobilabonnementer. Der er flere grunde til at det kan være svært at finde mobilabonnementer som passer. Der er pga. af den nyeste vækst lavet mange tiltag for at lokke kunder, og det er ikke alle personer som falder det naturligt bare at skifte mobilselskab. Der kan være nogle som benytter taletidskort da denne type abonnement er en smule anderledes. Her køber du det beløb du føler for og efter følgende kan du kun tale i mobil, eller bruge nettet indtil det beløb er brugt. Det kan også tænkes at man betaler for et abonnement med netflix, spotify og andre programmer. Man kan dog spørge sig selv om de fleste ikke hellere vil se film på deres tv eller computer frem for en lille mobil. Selv hvis man bruger mobilen som netværk vil det stadig være hurtigere med et almindeligt internet i sin husstand. Der kan også være fejl i mobilregningen, eller man kan oprette en familiepakke som ender med at koste flere penge end planlagt.

Taletidskort

Taletidskort

Ved brug af taletidskortet, er det ofte billigere at tanke op end det er at købe selve kortet. Det viser sig at 6 % af danskerne har taletidskort og valgt denne løsning for at styre deres behov. Derudover benytter 17 % af denne gruppe taletidskortet til børnenes mobil. Dette kan resultere i at børnene lynhurtigt bruger de f.eks. 200 kr. fordi de vælger løsninger der er meget dyre. Det kan koste helt op til 2.60 kr. pr minut i tale med et taletidskort, eller op til 10 kr. pr. megabyte data. Det vil derfor for næsten 99 % af tilfældene ikke kunne betale sig at have taletidskort fremfor et almindeligt mobilabonnement.

Mobilabonnement med familiepakker er for dyre

Familiepakker

Især de store selskaber på det danske marked for mobiltelefoni er begyndt med oprettelse af familie pakker. Formålet er at skabe en tryghed i form af at alt bliver slået under en regning. Problemet med mange af familiepakkerne er, at de i mobilabonnementets pris har sammensat flere abonnementer, med et højt antal data og ydelser. Dette vil være fint for nogle men det er langt fra alle der har så højt et forbrug af de kan nå i nærheden af det beløb der opkræves. En undersøgelse fra politikken viser at man ved at tjekke sine behov kan spare op til 1500 kr. om året ved ikke at benytte familiepakkerne. Det beskrives overfor kunderne som om at de får bedre kundeservice, rabat på mobiltelefoner og reparation service. Man kan argumentere for at dette bør hæve ens beløb en smule, men de fleste kan vel blive enige om at 1500 kr. er en stor besparelse og at de andre selskaber umuligt kan være så ringe til at drive forretning at man vil kaste 1500 kr. ud af vinduet bare for at være i et familieabonnement. Der kan dog være en besparelse at hente hvis hele familien har et dataforbrug på 10 gb data og fri tale i deres mobilabonnement.

Mobilselskaber har svækket troværdighed

Mobilselskabernes troværdighed svækket

Som tidligere nævnt er der mange som ikke føler det at skifte mobilselskab er let og sikkert. Det er dog vigtigt at se på branchens udvikling. Der er i højgrad snak om priskonkurrence mellem de forskellige mobilselskaber. Selskaberne inden for mobiltelefoni, øger mængden af ydelser tilknyttende deres abonnementer, samtidig med at prisen presses. Dette gøres for at opnå markedsandele. Det er dog vigtigt at huske at prisen ikke er eneste parameter at arbejde udfra. Service, og dækning er også en vigtig faktor. På www.telmodi.dk kan mange faktorer vælges.

Det er tidligere nævnt i medier at de mange sider som sammenligner mobilabonnement priser, eller telefoner ikke er troværdige, men faktum er at mobilselskaberne skader deres eget ry mindst ligeså meget ved at lave fejl.

En undersøgelse af konsulent virksomheden netplan viser at der i ca. 50 % af mobilregningerne er fejl. Herud af har 10 % fejl af økonomisk betydning.

Fejlene forsvares udfra det faktum at branchen er under hurtig udvikling og at fokus på oprettelse af nye tiltag har gjort det svært at servicere korrekt.

Mobilabonnementers pris

Kan forbrugerne gå direkte efter mobilabonnementets pris?

Den nye udvikling i branchen for mobiltelefoni, har medført at der er blevet indført de såkaldte loyalitetskoncepter. Der bliver i mobilabonnementer ikke fokuseret på priserne og det kan give et hul i markedet. Alle selskaber fylder deres pakker med data, fri tale, fri sms, og tjenester fyldt med musik og film. Hvis disse tjenester gør så meget for kunderne at de fjerner fokus fra prisen vil fremtidens mobilabonnementer kunne stige voldsomt i pris. Også gavekorts ideen som Zenji ligger bag kan fjerne fokus fra prisen. De samarbejder med andre selskaber og partnere for at give gavekort til deres forbrugere. Fortsætter denne tendens vil mobilselskaberne kunne tjene penge ikke kun på deres mobilabonnementer men også henstilling af nye kunder i andre virksomheder.

Det kan af disse årsager være svært at gå direkte efter prisen på mobilabonnementer. Selvom der nævnes selskaber der har mobiltelefoni til 100 kr. inklusiv data og tale, så mangler disse selskaber måske nogle andre ydelser som er en vigtig del af ens behov. Dækning, type af net, og kundeservice er ikke en del af prisberegningen i de billigste abonnementer. Det handler derfor for forbrugerne i mobilbranchen om ikke at lade sig friste udelukkende på pris men også sørge for at vælge sine behov. På telmodi.dk har man muligheden for netop at vælge hvad man præcis skal bruge om det er data eller taletid. Man kan ligeledes vælge selskab, mobilnetværk og andre faktorer som kan gøre ens kundeoplevelse bedre.

Mobilforbrugernes behov

Forbrugernes behov kan ikke sammenlignes

Eksperter mener at mobilkunder snyder sig selv. Som tidligere omtalt i denne artikel var det gennemsnitlige mobildataforbrug vurderet til 7,4 GB pr bruger. Dette beviser dog at det langt fra er alle som bruger de mange store datapakker. Derfor kan man argumenterer for at nogle snyder sig selv i forhold til deres behov, og på den måde betaler for meget for deres mobilabonnement. Tendensen hos mobilbehovet er som omtalt mere data. Der blev i 2013 brugt 34.400 terabytes på mobilnetværk. Afgør derfor med dig selv om det er drømmen om en ny smartphone eller en besparelse af din økonomi som gør at du vil skifteabonnement. Der er flere sider der kan hjælpe dig med at forstå hvilke behov der matcher dig bedst muligt. Desværre er det umuligt grundet de mange millioner abonnementer at kigge dem alle igennem og derfor kan brugen af en sammenligningsside som telmodi.dk være en hjælp.

De vigtigste punkter at gøre op med dig selv kan ses herunder.

  1. Hvilke krav har du til din mobiltelefon: Er det musik, film, forretningsmuligheder, tale eller en helt anden ting kan afgøre om du har behov for en smartphone eller almindelig mobil.

  2. Hvad koster mobilen: Hvad er med i dit mobilabonnement, hvilke gebyrer følger med både oprettelse og udenlandsforbrug? Derudover er bindingsperioden ofte en faktor.

  3. Hvad er dit forbrug? Alle personer har forskelligt forbrug. Det er derfor altid vigtigt at tjekke sit forbrug på sin mobilregning eller via selvbetjeningssider. Som tidligere nævnt kan der ofte ske fejl og på denne måde opdages de hurtigere.

  4. Hvad med mobildata: Hvad sker der hvis du rammer loftet, samt hvad er prisen på data.

  5. Dækning: Det vil være muligt at finde mange billige selskaber, men spørgsmålet er også hvilken dækning du kan opnå. Både 3g og 4g netværk kan være en grund til mobilabonnement, men ofte vil man via de forskellige sider kunne se på et dækningskort om man geografisk set er godt dækket ind.

De forskellige oplysninger om afgifter og gebyrer kan findes på erhvervs styrelsens hjemmeside under mobilforbrug.

Som tydeligt er beskrevet i artikel er der forskellige muligheder indenfor mobiltelefon og mobilabonnementer. Forbrugerne kan derfor ikke sammenlignes. Er man en familie med teenagere, er man erhvervsmand, single, eller barn kan det være meget forskelligt med ens behov.

Hvordan vælges mobilabonnementet

Hvordan vælges det bedste mobilabonnement så udfra de mange behov og faktorer?

Der har været meget snak om de forskellige sammenligningssider. Tjener de penge på at repræsenterer mobilselskaber og det mobilabonnementer, eller udelukker de nogle firmaer af ukendte årsager. Det der er vigtigt at tænke over er at ingen virksomheder ønsker at have utilfredse kunder. Derfor kan man med glæde bruge telmodi.dk til at starte sin informationssøgning. Det er muligt at få en meget præcis søgning som giver dig de specifikationer som er primær viden.

Derudover kan man få den bedste start ved at skrive sine behov ned og derefter indtaste dem i søgefelterne. Ved at lave en personlig oversigt, har du nemmere ved at sorterer fra og stå stærkt over for mobilselskabernes jagt efter kunder.

Finder man sit drømmeabonnement gennem telmodi.dk kan man altid gå ind på mobilabonnementets side og tjekke mobilselskabets oplysning. Den bedste og mest overskuelige løsning findes altså ved hjælp af telmodi.dk

Mobilabonnementers myter

Myter og afklaringer

Mange mennesker lader sig blive skræmt af andre folks historier. Nogle har haft en uheldig oplevelse gennem et kundeservice og taler derfor kun negativt om dette selskab. Her er det vigtigt at huske på at alle kan fejle, og at man ofte vil kunne få en godtgørelse for den fejl som mobilselskabet har lavet.

Det kræver blot at man taler med selskabet i form af høflig taleform. Føler man behovet for at klage kan man altid skifte mobilabonnement og selskab, da virksomheders største frygt er at miste kunder. De forskellige selskaber lever i en priskrig og gør derfor alt for at vinde markedsandele.

En anden myte er myten omkring familiepakkerne at der er gratis tale internt imellem sit abonnement hvis man har samme selskab. Her er det vigtigt at huske på at man gennem mobilabonnementer stort set altid kan få gratis tale for billige penge, så denne faktor er meget irrelevant i forhold til abonnement skifte.

Udover familie myten om intern tale og afskrækkelsen af andres historier. Så er myten omkring, at det skulle være besværligt at skifte mobilabonnement ofte hørt. Det er på ingen måder besværligt. Når man skifter mobilabonnement kan man få sit nuværende telefonnummer med sig. Det kan dog ske at nogle selskaber vil have et oprettelses gebyr, men det kan også lade sig gøre at finde et mobilabonnement uden.

Om det er svært at finde ud af sit forbrug, er diskuteret meget, men ens oplysninger er let tilgængelige og skal kunne dokumenteres af dit teleselskab. Som det er forklaret tidligere i artiklen, er der ikke altid sammenhæng mellem forbrug og behov, og derfor bør man forsøge at sammenligne sit mobilabonnement på telmodi.dk. På denne måde er man altid sikker på, hvor meget man kan spare hos et andet teleselskab. Der er flere årsager til hvorfor sammenligningssider er en god støtte, men det vigtigste at huske på at siderne, kun kan køre rundt pga. at markedet er uoverskueligt.
Til toppen